Πέμπτη 31 Οκτωβρίου 2013

Απάντηση-Καταγγελία σε έγγραφο-σύσταση του Διευθυντή Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Μεσσηνίας

Ο διευθυντής  της Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης του νομού ξανακτυπά.
Μετά την  αλήστου μνήμης  «ευχετήρια» επιστολή του στην έναρξη της σχολικής χρονιάς που λίγοι θα αποφάσιζαν  να τη στείλουν, με δεύτερη επιστολή του στις 25/10/ 2013 θεώρησε σκόπιμο να μας επιστήσει την προσοχή σε κάποια ζητήματα που είναι « αυτονόητα. κοινότοπα και κοινότυπα διότι δεν έχουν εμπεδωθεί από σύμπασα την εκπαιδευτική κοινότητα». Τονίζει δε, ότι «δεν θα επιτραπεί σε κανέναν απολύτως να διαταράξει το κλίμα του σχολείου».
Για όποιον δεν κατάλαβε, ο λόγος γίνεται για τις σχολικές εκδηλώσεις και την παρέλαση της 28ης Οκτωβρίου.
Το καλό κλίμα όμως, στα σχολεία διαφυλάσσεται όταν υπάρχει ακαδημαϊκή και παιδαγωγική ελευθερία, δημοκρατικός διάλογος και συνεργασία ανάμεσα στους φορείς της εκπαίδευσης. Αυτό το κλίμα σαφώς διαταράσσεται όταν από τη διοίκηση εκφέρονται απειλές και μάλιστα σε στυλ και ύφος που θυμίζουν  «στρατιωτική ημερήσια διάταξη».
Ας έρθουμε όμως στην ουσία του θέματος.  
Ποιες  ακριβώς ενέργειες υπονοεί ο Διευθυντής Δ/θμιας Εκπ/σης ότι δεν θα επιτραπούν; Γιατί δεν λέει ευθαρσώς ότι αυτό που κατά τη γνώμη του δεν έπρεπε να συμβεί  στις σχολικές γιορτές ή στις παρελάσεις ήταν να εκφραστούν με οποιονδήποτε τρόπο τα αντιφασιστικά αισθήματα των εκπαιδευτικών και κυρίως των μαθητών;  Όλα τα υπόλοιπα είναι παρελκυστικά και αναφέρονται για να συσκοτίσουν το ζήτημα.
Ξεχνάει όμως ο Διευθυντής Δ/θμιας Εκπ/σης κάποια απλά θέματα.
Ο πόλεμος του 40 δεν προκλήθηκε μόνο από κάποιες αντιθέσεις κρατών για οικονομικά ή εδαφικά θέματα. Ήταν επίθεση του φασισμού   ναζισμού ενάντια σε όλους σχεδόν τους ευρωπαϊκούς λαούς, (για να περιοριστούμε μόνο στην Ευρώπη), που στοίχησε εκατομμύρια νεκρούς και άφησε πίσω του καμένη γη. Η ιστορία δεν είναι μια στιγμή στον χρόνο ούτε περιορίζεται σε κάποιες πολεμικές συγκρούσεις. Η ιστορία βγάζει διδάγματα που σήμερα είναι πιο επίκαιρα από ποτέ και κάποιοι θέλουν να τα αποσιωπήσουν.
Τα τελευταία χρόνια φασιστικές – νεοναζιστικές και ρατσιστικές αντιλήψεις και πρακτικές αναπτύσσονται στην ελληνική κοινωνία με κύριο πολιτικό εκφραστή τους τη συμμορία της χρυσής αυγής.
Αλήθεια η δημοκρατία, όπως την αντιλαμβάνεται ο Διευθυντής Δ/θμιας Εκπ/σης πρέπει να είναι ανεκτική απέναντι σε κάθε φασίστα ό οποίος για παράδειγμα απειλεί δημόσια με τα τάγματα εφόδου της χρυσής αυγής, χτυπάει και μαχαιρώνει δυστυχισμένους και ανυπεράσπιστους μετανάστες ή δολοφονεί αντιφασίστες νέους;
Οι μαθητές μας δεν πρέπει να γνωρίζουν τι συμβαίνει στον κοινωνικό τους περίγυρο, ή μήπως δεν πρέπει να ξέρουν τι εστί φασισμός – ναζισμός τον οποίο και ο Ελληνικός λαός πλήρωσε τόσο ακριβά;
Εάν το να έχει η γιορτή της 28 Οκτώβρη αντιφασιστικό – αντιναζιστικό αντιρατσιστικό περιεχόμενο είναι πολιτικοποίηση, το να απαιτεί κάποιος από την εκπαιδευτική κοινότητα να αποσιωπά την ιστορική πραγματικότητα και τις σημερινές της προεκτάσεις τι είναι;
Ποιός είπε στον Διευθυντής Δ/θμιας Εκπ/σης ότι μπορεί εν ονόματι μάλιστα του συντάγματος  να απαιτεί τη μη έκφραση αντιφασιστικών – αντιναζιστικών – αντιρατσιστικών εκδηλώσεων;
Οι εκπαιδευτικοί με αίσθημα ευθύνης απέναντι στην κοινωνία και στους μαθητές μας, ευθύνη που δεν ανεχόμαστε από κανέναν διευθυντή να την αμφισβητήσει, θα συνεχίσουμε να διαπαιδαγωγούμε τους μαθητές μας  και  με τις αξίες της δημοκρατίας, απαραίτητο συστατικό της οποίας αποτελεί η αντιπαράθεση με φασιστικές – ναζιστικές – ρατσιστικές αντιλήψεις και πρακτικές.
         
Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ
 
Γεωργιόπουλος Βασίλειος
Ο ΓΕΝ. ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ
 
Ξανθάκης Σωτήριος





3 σχόλια:

  1. Θέμα: «Αποσαφηνίσεις, επισημάνσεις, υπενθυμίσεις για τον ρόλο του Σχολείου στην Κοινωνία μας »

    Εν όψει του Εορτασμού της Εθνικής μας Επετείου της 28ης Οκτωβρίου, αλλά και γενικότερα κρίνεται σκόπιμο να επισημάνουμε τα παρακάτω αυτονόητα , κοινότοπα και κοινότυπα διότι δεν έχουν εμπεδωθεί από σύμπασα την εκπαιδευτική κοινότητα, παρ΄ όλον τον προφανή χαρακτήρα τους:
    Στα Ελληνικά Σχολεία φοιτούν εξ ορισμού όλα τα κοινωνικά στρώματα . Οι γονείς και οι κηδεμόνες των παιδιών εμφορούνται από όλες ανεξαιρέτως τις ιδεολογίες, ψηφίζουν ολόκληρο το φάσμα των κοινοβουλευτικών και μη κομμάτων , πιστεύουν ή όχι σε όλες τις αναγνωρισμένες ή μη θρησκείες και θρησκεύματα στην Ελλάδα . Σε αυτά τα πρόδηλα πλαίσια, οφείλει το Σχολείο να τηρεί αυστηρή κομματική ή πολιτική ή θρησκευτική ουδετερότητα , στα πλαίσια πάντα του Συντάγματος και να τηρεί τους σκοπούς και τους στόχους της Παιδείας (άρθρο 16 του Ελληνικού Συντάγματος)
    Συνεπώς, οποιαδήποτε ενέργεια που επιφέρει οποιαδήποτε δυσμενή διάκριση ή αποδοκιμασία κατά οποιασδήποτε ιδεολογίας ή πίστης είναι απαράδεκτη για το Σχολείο. Εντός αυτής της λογικής είναι η πλήρης απαγόρευση οποιασδήποτε κομματικολογίας ή πολιτικολογίας εντός του Σχολείου, είτε δια προφορικού είτε δια γραπτού λόγου. Όλα αυτά μπορούν να επιφέρουν διενέξεις συγκρούσεις αντιπαλότητες και τελικά το Σχολείο να ξεστρατίσει από τον κύριο στόχο και σκοπό του, που είναι αυτός που προβλέπεται από το Σύνταγμα. Η ευθυκρισία, η λογική σκέψη, η κριτική σκέψη , η αντιπαράθεση με λογικά επιχειρήματα, ο στοχασμός, η ελεύθερη σκέψη, η αυτόνομη σκέψη, η αυτογνωσία, είναι ορισμένοι από τους δύσκολους στόχους που μπορεί να καλλιεργήσει το Σχολείο και πάντως αυτοί οι αξιακοί στόχοι, είναι εξ ορισμού στον αντίποδα της εύκολης σκέψης, του συνθήματος , του ιδεολογήματος, του αναπόδεικτου, του εύκολου του απλουστευμένου, της εύκολης τροφής.
    Έχοντας υπ΄ όψιν τα παραπάνω, και εν όψει του εορτασμού της 28ης Οκτωβρίου, επισημαίνουμε, ότι δεν έχουν καμία απολύτως θέση στα Σχολεία εκδηλώσεις αποδοκιμασίας ή και επιδοκιμασίας κατά οιουδήποτε και με οποιονδήποτε τρόπο που μπορεί να προκαλέσει προβλήματα σχέσεων στην Σχολική Κοινότητα. Το Σχολείο και δη το Δημόσιο, δεν αποκλείει κανέναν απολύτως ακριβώς λόγω του Δημόσιου χαρακτήρα του. Αυτή η λειτουργία πρέπει να διαφυλαχθεί ως κόρη οφθαλμού και δεν θα επιτραπεί σε κανέναν απολύτως να διαταράξει το κλίμα του Σχολείου με οποιαδήποτε δράση εκτός του πνεύματος της ιερής ημέρας , ακόμα και αν αυτή η δράση θεωρείται αποδεκτή από την πλειονότητα της κοινωνίας, αφού το νόημα της Δημοκρατίας αποτελεί και ο σεβασμός της μειοψηφικής άποψης, ακόμα κι όταν αυτή η άποψη είναι και μη δημοκρατική.
    Παρακαλούνται οι κ.κ. Διευθυντές να κοινοποιήσουν το πνεύμα του ανωτέρω εγγράφου σε όσους τυχόν δεν θεωρούν αυτονόητες τις προρρηθείσες επισημάνσεις, ιδία στην νεολαία που χρειάζεται το σωστό υπόδειγμα δημόσιας συμπεριφοράς.



    Ο Διευθυντής της Διεύθυνσης
    Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Μεσσηνίας



    Ιωάννης Π. Πλατάρος
    Μαθηματικός –Οικονομολόγος.
    ΜΠΕ «Διδακτική και Μεθοδολογία των Μαθηματικών»


    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από τον συντάκτη.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Να διευκρινίσουμε, ότι είχαμε πληροφορίες για ασχήμιες στην παρέλαση, οι οποίες έπρεπε να αντιμετωπιστούν προληπτικά , όχι κατασταλτικά, να είμαστε Προμηθείς και ουχί Επιμηθείς, να προλάβουμε καταστάσεις εν όψει της παρελάσεως. Πράξαμε κατά συνείδηση και κατά νόμο και κατά δεοντολογία. Προσπαθήσαμε να αποτρέψουμε ενδεχόμενη ασχήμια, κάτι που κατορθώσαμε να πετύχουμε και με την εγκύκλιο, χωρίς όμως να μηδενίσουμε και τις ασχήμιες (τι ελάχιστες μεμονωμένες) που έγιναν και δεν αποδοκιμάστηκαν.
    Είμαστε στην διάθεσή σας, οποιαδήποτε ώρα του εικοσιτετραώρου για οποιαδήποτε διευκρίνηση επί κειμένων μας ή άλλων υποθέσεων που μας αφορούν υπηρεσιακώς, ώστε πριν ληφθούν οι αποφάσεις σας, να δίδεται έστω και τηλεφωνικώς το δικαίωμα ακροάσεως, κάτι που διασφαλίζεται σε όλες τις Δημοκρατικές διαδικασίες λήψης αποφάσεων, παντού, επί ποινή ακυρότητας της όποιας απόφασης. Βεβαίως εδώ, σε μη κρατικούς φορείς αυτή η υποχρέωση τήρησης της ακροάσεως της φωνής ισχύει μόνο αναλογικώς δεοντολογικώς , εθιμικώς, όχι νομικώς. Οπωσδήποτε «Audiatur et altera pars» και πάντα πριν την λήψη της καταδικαστικής απόφασης.

    ΑπάντησηΔιαγραφή