Παρασκευή 3 Δεκεμβρίου 2010

ΕΚΘΕΣΗ ΠΕΠΡΑΓΜΕΝΩΝ Δ.Σ. 2009-2010

A’ ΕΛΜΕ ΜΕΣΣΗΝΙΑΣ

Φραντζή 10 - ΚΑΛΑΜΑΤΑ, 24100
ΤΗΛ/FAX: 27210-24325

Email: pape@sch.gr

 




ΚΑΛΑΜΑΤΑ 02/12/2010

 

ΕΚΘΕΣΗ ΠΕΠΡΑΓΜΕΝΩΝ Δ.Σ. 2009-2010


Συναδέλφισσες, συνάδελφοι

Στις 08-12-2009 συγκροτήθηκε σε σώμα το Δ.Σ. της Α’ ΕΛΜΕ Μεσσηνίας. Το Δ.Σ. εργάστηκε λαμβάνοντας υπόψη ότι η κατάσταση στο συνδικαλιστικό κίνημα απαιτεί κοινή δράση και προσπάθεια για την επίλυση των χρόνιων και οξυμένων προβλημάτων. Σε σχέση με πέρσι βρισκόμαστε σε πολύ μειονεκτικότερη θέση, όσον αφορά στα κεκτημένα του κλάδου, με τα προβλήματα σε όλα τα πεδία (εργασιακά, ασφαλιστικά, συνταξιοδοτικά κτλ), να γιγαντώνονται. Πολλά από τα κεκτημένα με απεργίες και πολύχρονους αγώνες κατεδαφίστηκαν σε μια νύχτα, ενώ το «επικαιροποιημένο» μνημόνιο περιλαμβάνει νέα επώδυνα μέτρα σε βάρος των εκπαιδευτικών και της κοινωνίας. Νέες μειώσεις στους μισθούς μέσω του ενιαίου μισθολογίου, νέες παρεμβάσεις στα εργασιακά, αφαιρέσεις δικαιωμάτων και μείωση των συντάξεων (κύριας και επικουρικής).
Μέσα από τη θεσμοθέτηση ενός νέου μισθολογίου στο δημόσιο τομέα επιδιώκεται η περικοπή ακόμα περισσότερο των αμοιβών μας. Τα επιδόματα, ανάμεσα σε αυτά και της εξωδιδακτικής απασχόλησης των εκπαιδευτικών, μπαίνουν στο στόχαστρο των περικοπών.  Το «μισθολόγιο» θα προωθηθεί όχι για να αναβαθμίσει μισθούς και συντάξεις και να αποκαταστήσει τις αδικίες μεταξύ διαφόρων κλάδων του Δημοσίου, αλλά για την περαιτέρω αφαίρεση του εισοδήματος όλων των υπαλλήλων και τη νέα μείωση των συντάξεων. Τα επικουρικά ταμεία δεν επιχορηγούνται και οδηγούνται στη διάλυση και στη κατάργηση. Η αύξηση της ανεργίας, η μείωση των μισθών και των συντάξεων, η περικοπή των κοινωνικών δαπανών στην υγεία, στην παιδεία, στην κοινωνική ασφάλιση, είναι οι τρείς κατευθύνσεις του νέου προϋπολογισμού που οδηγούν το 2011 στον πυρήνα της συνταγής του ΔΝΤ για τη «δομική αναπροσαρμογή» της οικονομίας.
Τρεις μήνες πέρασαν από τη απόφαση της κυβέρνησης για περικοπές στην κάλυψη ιατρικών εξετάσεων στους δημοσίους υπαλλήλους και τους συνταξιούχους που καλύπτονται από τον οργανισμό περίθαλψης ασφαλισμένων δημοσίου (ΟΠΑΔ) και όλοι άρχισαν να βιώνουν τις συνέπειές της. Στις περικοπές περιλαμβάνονται ευρείας κλίμακας ιατρικές εξετάσεις που χαρακτηρίζονται κρίσιμες για τη διάγνωση και την πρωτοβάθμια περίθαλψη, επιβαρύνοντας με το κόστος τους την τσέπη των ασφαλισμένων. Όπως όλοι καταλαβαίνουμε το κράτος πρόνοιας βρίσκεται στο εκτελεστικό απόσπασμα και η ανταποδοτική ασφάλιση πάει περίπατο χωρίς βέβαια να γίνει λόγος για αντίστοιχη μείωση στις κρατήσεις.
Οι εργασιακές σχέσεις στο Δημόσιο και ειδικότερα στην εκπαίδευση δοκιμάζονται σκληρά. Στις θέσεις των πάνω από 7.500 καθηγητών/-τριών που πρόσφατα συνταξιοδοτήθηκαν προσλήφθηκαν μόνο 1.425 μόνιμοι. Το Υπουργείο Παιδείας επιχειρεί να καλύψει τα κενά με προσλήψεις αναπληρωτών και ωρομισθίων, με συμπτύξεις τμημάτων, ακυρώνοντας ή υποβαθμίζοντας σημαντικούς εκπαιδευτικούς θεσμούς όπως η ΠΔΣ, τα ΣΔΕ, τα ΚΠΕ, τα ΓΡΑΣΥ κ.λπ. Παρά τις δηλώσεις της Υπουργού Παιδείας στη Βουλή για 25 μαθητές/τμήμα ως ανώτατο όριο και 27 όταν υπάρχουν ανυπέρβλητα κτιριακά προβλήματα, έχουν δημιουργηθεί εκατοντάδες τμήματα με 28-30 μαθητές.
Οι περικοπές στα κονδύλια των λειτουργικών δαπανών των σχολείων, οι σοβαρές καθυστερήσεις στην παράδοση των βιβλίων, η καταστρατήγηση εργασιακών δικαιωμάτων των εκπαιδευτικών, οι αντιπαιδαγωγικές μετακινήσεις εκπαιδευτικών είναι πια καθημερινότητα. Η προσπάθεια για την αύξηση του ωραρίου των εκπαιδευτικών είναι ένα ακόμη κτύπημα στις κατακτήσεις μας. Παρά τις αντιδράσεις μας ψηφίστηκε ρύθμιση στο νομοσχέδιο για την «ανάπτυξη της διά βίου μάθησης και άλλες διατάξεις» που προβλέπει την υποχρεωτική διάθεση των εκπαιδευτικών για πλήρες ωράριο (ή και για συμπλήρωση ωραρίου) από τη δευτεροβάθμια εκπαίδευση στα ΙΕΚ και μάλιστα κατά προτεραιότητα. Η ρύθμιση αυτή τινάζει στον αέρα το εργασιακό στάτους των μόνιμων εκπαιδευτικών, κυρίως όσων εργάζονται στην δευτεροβάθμια τεχνική επαγγελματική εκπαίδευση. Τα ΙΕΚ, όχι μόνο δεν ανήκουν στο τυπικό εκπαιδευτικό σύστημα, αλλά με το νέο νομοσχέδιο μεταφέρονται άμεσα στην Τοπική Αυτοδιοίκηση. Οι εκπαιδευτικοί ουσιαστικά μεταφέρονται χωρίς τη θέλησή τους έξω από το εκπαιδευτικό σύστημα. Επίσης το Υπουργείο Παιδείας προχώρησε στη δημιουργία συμβάσεων αναπληρωτών εκπαιδευτικών μέσω ΕΣΠΑ στην Πρωτοβάθμια εκπαίδευση αλλά πιστεύουμε γρήγορα αυτή η διαδικασία θα λάβει χώρα και στη Δευτεροβάθμια.
Εκφράζουμε την έντονη αντίθεσή μας στην πρόσληψη αναπληρωτών μέσω ΕΣΠΑ. Η κυβέρνηση καταργεί τα συλλογικά δικαιώματα πριν ακόμη καταργηθούν οι συλλογικές συμβάσεις στον ιδιωτικό τομέα και απαιτεί την υπογραφή παράνομων συμβάσεων στις οποίες δεν αναφέρονται μισθός και χρόνος πληρωμής. Μια τέτοια σχέση εργασίας, με βάση τη σχετική σύμβαση, μετατρέπει τους εκπαιδευτικούς σε ημερομίσθιους. Με τις συμβάσεις αυτές δεν κατοχυρώνονται τα εργασιακά δικαιώματα και η μισθοδοσία των εκπαιδευτικών σε μηνιαία βάση, και επιχειρείται μέσα από την υπογραφή τους η ανατροπή όσων οι εργαζόμενοι κατέκτησαν μέσα από τους αγώνες τους.
       Με το νέο προϋπολογισμό οι δαπάνες για την παιδεία οδηγούνται σε μείωση ρεκόρ και για πρώτη φορά το ποσοστό τους βρίσκεται κάτω από το 3% του ΑΕΠ. Συγκεκριμένα, ο νέος προϋπολογισμός προβλέπει τις δαπάνες του Υπ. Παιδείας-ΔΒΜΘ στο 2,96% του ΑΕΠ! Να σημειώσουμε δε ότι στις δαπάνες αυτές περιλαμβάνονται και αυτές της κατάρτισης (διά βίου μάθηση), της Γ.Γ  Έρευνας  και Τεχνολογίας καθώς και της Γ.Γ. Θρησκευμάτων. Ουσιαστικά, αν αφαιρέσουμε αυτές τις δαπάνες, που δεν αφορούν το τυπικό εκπαιδευτικό σύστημα στις τρεις βαθμίδες του, το ποσοστό για την παιδεία που προβλέπει ο νέος προϋπολογισμός είναι 2,75%. Αυτή η μείωση στις δαπάνες του Υπουργείου Παιδείας-ΔΒΜΘ μεταφράζεται σε μείωση κατά 14% περίπου των δαπανών για τη μισθοδοσία και τις συντάξεις των εκπαιδευτικών και αντίστοιχες μειώσεις σε όλες σε όλες τις βαθμίδες εκπαίδευσης.
Στα πλαίσια αυτά η Α’ ΕΛΜΕ προσπάθησε να έχει διαρκή επικοινωνία με τα μέλη της με σκοπό την ενημέρωσή τους, κατέθεσε προτάσεις, συμμετείχε σε πλήθος εκδηλώσεων, στήριξε τους συναδέλφους και προσπάθησε κατά την συνδικαλιστική χρονιά που πέρασε μέσα από ενέργειες να αναδείξει τα προβλήματα που αντιμετωπίζει η εκπαιδευτική κοινότητα. Πολλά από τα προβλήματα προωθήθηκαν προς την ΟΛΜΕ που τα έβαλε στο τραπέζι των συναντήσεων με την ηγεσία του υπουργείου Παιδείας και προβλήθηκαν από τα μέσα μαζικής ενημέρωσης. Όλες οι αποφάσεις του Δ.Σ. ήταν ομόφωνες και όλα τα μέλη είχαν ένα και μόνο στόχο: την προάσπιση των κεκτημένων των συναδέλφων και την υλοποίηση των αποφάσεων του συνδικαλιστικού κινήματος.
Συγκεκριμένα:
ü    συμμετείχαμε στις Γενικές Συνελεύσεις των προέδρων των ΕΛΜΕ που πραγματοποιήθηκαν στην Αθήνα, όπου μεταφέρθηκαν οι θέσεις του σωματείου για τα εκπαιδευτικά προβλήματα, τα αιτήματα και τους τρόπους δράσης για την επίλυσή τους
ü    συμμετείχαμε στις απεργιακές κινητοποιήσεις (48ωρη και 24ωρες) που οργάνωσαν ΑΔΕΔΥ και ΟΛΜΕ και αγωνιστήκαμε για την ανάδειξη του δίκαιου των αιτημάτων μας αλλά δυστυχώς τα ποσοστά συμμετοχής δεν ήταν καθόλου ικανοποιητικά – ειδικά στους προηγούμενους μήνες που τα κεκτημένα γκρεμίζονταν το ένα μετά το άλλο
ü    κάναμε παρεμβάσεις στο Δ/ντή Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης και στους διευθυντές των σχολείων με σκοπό να επιλυθούν προβλήματα είτε συναδέλφων είτε σχολικών μονάδων. Σε κάθε παρέμβαση καταθέσαμε θέσεις και προτάσεις που έλυσαν μεγαλύτερης ή μικρότερης σημασίας προβλήματα
ü    καταγγείλαμε τον προηγούμενο Διευθυντή Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Μεσσηνίας για τις δηλώσεις του στον τοπικό τύπο σχετικά με τα κριτήρια επιλογής για τη μείωση των εξεταστικών κέντρων
ü    παραδώσαμε 2 υπομνήματα, ένα στην υπουργό και ένα στην υφυπουργό Παιδείας για τα προβλήματα των σχολείων και των εκπαιδευτικών της Α’ ΕΛΜΕ. Τα ίδια υπομνήματα δόθηκαν επίσης στον Περιφερειακό Διευθυντής Εκπαίδευσης Πελοποννήσου τον οποίο και ενημερώσαμε για όλα τα θέματα σε σύσκεψη φορέων το Φλεβάρη και το Μάρτη 2010 σε συσκέψεις που έγιναν με φορείς της εκπαίδευσης   
ü    πραγματοποιήσαμε Γενικές Συνελεύσεις – χωρίς, δυστυχώς, ικανοποιητική συμμετοχή των συναδέλφων - για να συζητηθούν οι εισηγήσεις της ΟΛΜΕ. Προβάλαμε τις θέσεις της ΟΛΜΕ για όλα τα θέματα που μας αφορούν και επιδιώξαμε αυτές οι θέσεις να γίνουν γνωστές στην τοπική κοινωνία μέσω δελτίων τύπου, δηλώσεων και συνεντεύξεων. Οι εκλογές για την τοπική αυτοδιοίκηση μας στέρησαν τη δυνατότητα της προβολής των θέσεων και των προβλημάτων μας από την έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς, μιας ιδιαίτερα δύσκολης περιόδου, όπου έλαβαν χώρα γεγονότα που άλλαξαν σε μεγάλο βαθμό το εργασιακό τοπίο, όπως είναι η δημιουργία των υπεράριθμων τμημάτων σε πολλά σχολεία.
ü    διαμαρτυρηθήκαμε έντονα για την αναστάτωση των σχολείων από τις διαρκείς μετακινήσεις συναδέλφων και για τα κενά σε συγκεκριμένες ειδικότητες. Υπάρχει έντονο πρόβλημα ειδικά με τους συναδέλφους που μετακινούνται και στην Πρωτοβάθμια ενώ έχουν διοριστεί στη Δευτεροβάθμια (Πληροφορικής, ξένων γλωσσών κτλ) και τους αναγκάζουν να διδάσκουν σε 3,4 ακόμη και 5 σχολεία και πολλές φορές σε 2 σχολεία την ίδια μέρα και όχι στον ίδιο τόπο! 
ü    καταγγείλαμε την ηγεσία του υπουργείου Παιδείας για την πολιτική που ακολουθεί να δημιουργούνται τμήματα με μεγάλο αριθμό μαθητών ακόμη και στις κατευθύνσεις και στα εργαστηριακά μαθήματα παρά τις δηλώσεις στα μέσα μαζικής ενημέρωσης για τμήματα το πολύ 27 μαθητών. Η καταγγελία αυτή όπως και η καταγγελία για τη μεταφορά των μαθητών των Τάξεων Αθλητικής Διευκόλυνσης έγινε μαζί με την Ένωση Συλλόγων Γονέων και Κηδεμόνων του Δήμου Καλαμάτας,  προβλήθηκαν από τα τοπικά μέσα ενημέρωσης και προκάλεσαν ποικίλες παρεμβάσεις. Η συνεργασία με την Ένωση Συλλόγων Γονέων και Κηδεμόνων, με το Νομαρχιακό Τμήμα της ΑΔΕΔΥ, όπως και με το σύλλογο Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης ήταν συνεχής καθ’ όλη τη διάρκεια της συνδικαλιστικής χρονιάς
ü    προβάλλαμε τα προβλήματα που προέκυψαν από την επιμόρφωση των εκπαιδευτικών και τις αποσπάσεις στο ΥΠΕΠΘ
ü    καταγγείλαμε το υπουργείο Παιδείας για τη μη καταβολή των δεδουλευμένων δεκάδων εκπαιδευτικών που απασχολήθηκαν στην Πρόσθετη Διδακτική Στήριξη στα Ενιαία Λύκεια (διδάσκοντες, συντονιστές κτλ). Επίσης για τη μη καταβολή υπερωριών, οδοιπορικών, συμμετοχών σε πολυήμερες εκδρομές και πληρωμών προς τους συναδέλφους ωρομισθίους. Οι προθέσεις των ηγεσιών των υπουργείων Παιδείας αλλά και Οικονομικών για τις πρόσθετες αμοιβές φάνηκαν το καλοκαίρι στη βαθμολόγηση των γραπτών των μαθητών που οδήγησαν τους βαθμολογητές σε πολυήμερη αποχή
ü    πιέσαμε να δοθεί το αποτέλεσμα της διεξαγόμενης έρευνας στη δημοσιότητα σχετικά με το θέμα των Ιδιωτικών Εκπαιδευτηρίων Μπουγά Καλαμάτας και προτείναμε «οι Πανελλήνιες εξετάσεις για τους μαθητές των Ιδιωτικών Εκπαιδευτηρίων, να διεξάγονται στα πλησιέστερα Δημόσια Λύκεια», κάτι που έγινε αποδεκτό από την ηγεσία του υπουργείου Παιδείας και εφαρμόστηκε σε πανελλαδικό επίπεδο
ü    καταγγείλαμε το προηγούμενο Διευθυντή Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης για τις σπασμωδικές και αλληλοσυγκρουόμενες αποφάσεις που έλαβε για την κατανομή των μαθητών από τα δημοτικά στα γυμνάσια σε διάστημα λιγότερο του ενός μήνα χωρίς να τηρήσει τη δεοντολογία και χωρίς να ενημερώσει όλους τους εμπλεκόμενους για τις αποφάσεις που τους αφορούν. Η αποκάλυψη τέτοιων μεθοδεύσεων που προκαλούν σημαντικά προβλήματα στη λειτουργία των σχολείων και στο εργασιακό καθεστώς των εκπαιδευτικών (υπεραριθμίες, κ.α.) θα οδηγήσουν μελλοντικά σε ισχυρή σύγκρουση διοίκησης και συνδικαλιστικού κινήματος γιατί η εύρυθμη λειτουργία των σχολικών μονάδων λαμβάνει χώρα στα πλαίσια της ισότιμης γεωγραφικής και αριθμητικής κατανομής των μαθητών από τα δημοτικά στα γυμνάσια και από τα γυμνάσια στα λύκεια.
ü    συμμετείχαμε ενεργά στους εορτασμούς της εργατικής Πρωτομαγιάς, της επετείου του Πολυτεχνείου κ.ά
ü    καταγγείλαμε τη συμπεριφορά των συνδικαλιστών του ΠΑΜΕ που δημιούργησε «απεργιακή φρουρά» έξω από το σχολικό συγκρότημα της Βασ. Γεωργίου στην Καλαμάτα παραβιάζοντας την ελεύθερη βούληση των συναδέλφων και δημιουργώντας προβλήματα συκοφαντώντας και στοχοποιώντας συναδέλφους μέσω των Μέσων Μαζικής Ενημέρωσης, μια πρωτόγνωρη τακτική για τα συνδικαλιστικά χρονικά του νομού μας
ü    οργανώσαμε το ηλεκτρονικό αρχείο, δημιουργήσαμε ημερολόγιο/ιστολόγιο στο διαδίκτυο με τις ανακοινώσεις της Α’ ΕΛΜΕ και ενημερώσαμε σε τακτική βάση όλους τους συναδέλφους χρησιμοποιώντας το ηλεκτρονικό ταχυδρομείο

Το Δ.Σ. της Α’ ΕΛΜΕ αγωνίστηκε για την προβολή και ικανοποίηση των αιτημάτων του κλάδου μας με όσα μέσα είχε στη διάθεσή του, όπως δελτία τύπου, συνεντεύξεις στα τοπικά ΜΜΕ, επισκέψεις στα σχολεία μελών του Δ.Σ. για ενημέρωση των συναδέλφων και ανταλλαγή απόψεων αλλά και με τη σύγκληση Γενικών Συνελεύσεων, που δυστυχώς όμως δεν είχαν την απαιτούμενη απαρτία για τη λήψη αποφάσεων. Ολοκληρώνουμε τη θητεία μας ζητώντας την ενεργό και ουσιαστική συμμετοχή σας στις δραστηριότητες του νέου Δ.Σ. που θα προκύψει από τις εκλογές και κυρίως τη συμμετοχή σας στις διεργασίες του συνδικαλιστικού κινήματος. Η προσωπική ευθύνη του κάθε εκπαιδευτικού απέναντι στις αλλαγές που έρχονται είναι το κλειδί για να βγούμε από την απάθεια και την απραξία.



Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ

ΠΕΤΡΟΠΟΥΛΟΣ ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ
O ΓΕΝ. ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ

ΠΛΑΤΑΡΟΣ ΙΩΑΝΝΗΣ

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου